printHeader

Website vindbaar maken

Wil jij leren hoe je je website vindbaar moet maken in Google? Lees dan de tips in dit artikel en maak je website beter vindbaar.

Zoekmachineoptimalisatie of SEO is een vakgebied waar enorm veel over te vertellen is. Als je meer wilt leren over dit fascinerende onderwerp, schrijf je dan in voor onze gratis nieuwsbrief en leer meer over SEO en conversie optimalisatie.

Creëer autoriteit door een sterk linkprofiel

Nadat je website online gezet is, is het zaak om links van andere sites naar de jouwe te krijgen. Op deze manier komen de spiders van Google jouw website tegen wanneer ze de websites van andere indexeren en maak je je website vindbaar.

Maar dat is niet de enige reden om een sterk linkprofiel op te bouwen.

Google kijkt namelijk naar de autoriteit van een website. Die meet hij onder meer aan de hand van het aantal inkomende links. Voor Google zijn inkomende links een indicatie van relevantie en autoriteit. Beide zaken worden beloond met een hoge ranking. Met een hoge ranking kan je je website vindbaar maken. 

Het is dus erg belangrijk om links te krijgen van websites die al een hoge positie in de zoekmachine hebben én die aansluiten het onderwerp van jouw website.

 

Vraag de gratis Keyboost-test aan!

 

Gebruik goede zoekwoorden

Nu maken we het een stapje ingewikkelder. Want de websites die een link naar jouw webpagina plaatsen, moeten het keyword waarop jij gevonden wilt worden ook toevoegen aan de tekstlink.

Met zo'n keyword, of zoekwoord, neem je Google aan het handje. Je zegt tegen de zoekmachine: "Mijn website gaat over dit onderwerp".

Keywords plaats je op de webpagina zelf, maar ook in inkomende links.

Door het zoekwoord in de tekst van een andere website te laten opnemen, garandeer je dat de 2 websites over gerelateerde onderwerpen gaan, en dat een link dus relevant is. Bovendien kan je je website beter vindbaar maken door het zoekwoord op veel verschillende manieren te gebruiken. Maar let op: als je te vaak hetzelfde keyword gebruikt, is het ook niet goed. Dat noemt Google 'keyword stuffing' en het kan een negatieve invloed hebben op de positie van je website.

Want hoe kom je er nu achter welke webpagina's voor jou relevant zijn? Hoe zorg je ervoor dat er links van die websites naar de jouwe gaan? En hoe verzeker je je ervan dat het zoekwoord in de tekstlinks wordt geplaatst?

Door gebruik te maken van Keyboost.

 

Vul het online aanvraagformulier in

 

Keyboost: een prachtige tool voor linkbuilding

Keyboost doet het volgende:

  • Je geeft een zoekwoord op.
  • We brengen in kaart welke websites er in jouw vakgebied zijn.
  • We analyseren de ranking van deze websites.
  • Op webpagina's die door Google hoog gewaardeerd worden, plaatsen wij tekstlinks die het zoekwoord bevatten.
  • Zo stijgt jouw webpagina voor dat bepaalde zoekwoord in de zoekmachine resultaten.

Binnen enkele weken verbetert de vindbaarheid van jouw website!

De kosten van Keyboost hangen af van het aantal zoekwoorden dat je inzet, de concurrentie van die zoekwoorden en de huidige positie van jouw pagina in Google.

Ben je geïnteresseerd? Doe dan een gratis Keyboost test!

Met de gratis test van Keyboost:

  • Kan jij met eigen ogen aanschouwen hoe Keyboost werkt en wat de resultaten zijn.
  • Kunnen wij achterhalen hoeveel tijd en energie het kost om jouw website een hogere positie te bezorgen en daarmee beter vindbaar te maken. Aan de hand van die informatie ontvang je van ons een offerte op maat. 

Keyboost is al beschikbaar vanaf € 65.- per maand en na een periode van 3 maanden - zolang duurt het ongeveer om de maximaal haalbare, stabiele posities te bereiken - kun je het abonnement maandelijks opzeggen.

Ervaar zelf hoe je je site met Keyboost beter vindbaar maakt.

 

Meld je aan voor de gratis Keyboost-test

 

Meer manieren om je ranking te verbeteren

Zoals gezegd is het van groot belang dat je gebruikmaakt van zoekwoorden.
Deze zoekwoorden komen namelijk overeen met de zoekopdracht die een potentiëe klant invoert in de zoekmachine. Als jij de vraag achter die zoekopdracht beantwoord, dan ben je je klant goed van dienst. Google zal dat belonen met een hogere positie. Daarmee wordt je website beter vindbaar.

De relevantie van zoekwoorden bepaal je door:

  • Je klanten te vragen naar welke informatie zij online zoeken
  • Zelf een zoekopdracht uit te voeren en te noteren welke de suggesties de zoekmachine je geeft
  • De zoekwoordplanner van Google Adwords te gebruiken om zoektermen te zoeken en te analyseren.

Hoe gebruik je het zoekwoord op zoveel mogelijk manieren?

Zoals we hierboven al vermeldden, kan je het zoekwoord laten opnemen in links vanaf andere websites. Daarnaast kan je het zoekwoord op de volgende plaatsen in een webpagina laten terugkomen:

  • In de url: www.keyboost.nl/zoekwoord.
  • In de paginatitel.
  • In de SEO titel. Dit is de titel die in de zoekresultaten wordt getoond. Deze titel komt niet altijd overeen met de paginatitel en kan je vaak zelf ingeven via metatags in je content management systeem. Vragen hierover? Stuur even een mailtje naar info@keyboost.nl, wij leggen het je graag uit.
  • In de headings, dus de tussenkopjes van je tekst.
  • In de tekst zelf.
  • In links op je webpagina
  • In alt tags van de afbeeldingen.
  • In de meta omschrijving van je webpagina.

Je ziet het, het is een hele lijst.

Het lastige is bovendien, dat je het zoekwoord regelmatig moet laten terugkomen, maar niet té vaak, want dan wordt de tekst onleesbaar. Dit noemen we 'keyword stuffing' en dat zou je website minder goed vindbaar kunnen maken.

Om jouw te helpen met het schrijven van sterke teksten waarin het zoekwoord op de juiste manier is verwerkt, ontwikkelden wij SEO Page Optimizer.

SEO Page Optimizer: sterkere teksten om je site beter vindbaar te maken

Geef SEO Page Optimizer een zoekterm en de software vergelijkt jouw tekst met de best presterende pagina's online.

Je ontvangt een uitgebreid rapport met tips. Als je die tips toepast, zal je jouw webpagina in de rankings zien stijgen.

Daarnaast ontvang je gerelateerde zoekwoorden, die je kunt inzetten om de leesbaarheid van je tekst te vergroten en Google de context van het onderwerp te tonen.

Je krijgt dagelijks 1 analyse gratis. Wanneer je meer analyses nodig hebt, dan bestel je die eenvoudig online.

Probeer SEO Page Optimizer zelf uit. Je zult zien hoe eenvoudig het werkt en hoe goed de resultaten zijn!

De mensen achter Keyboost.nl

Keyboost en SEO Page Optimizer zijn ontstaan na 15 jaar ervaring met internet marketing. Ze vormen een antwoord op de vraag van onze klanten om hen te helpen bij het verbeteren van hun online resultaten.

Beide tools zijn gratis uit te proberen. Met SEO Page Optimizer zie je snel resultaat, en Keyboost zorgt binnen enkele weken voor een betere positie in de zoekresultaten.

Wij zorgen voor een optimalisatie van je website zonder de menselijke bezoeker tekort te doen. Je website zal beter gestructureerd worden en beter afgestemd zijn op jouw doelgroep(en), omdat je de zoekwoorden als uitgangspunt neemt.

De kosten voor Keyboost en SEO Page Optimizer zijn goed te overzien, en bovendien lager dan die van Google Adwords. Bovendien zorgen ze voor een betere CTR dan de diensten van de zoekmachinegigant.

Wil je meer informatie over hoe je je site kunt optimaliseren en ben je benieuwd waarom wij als beste in de internetsector worden beoordeeld? Neem dan contact met ons op!

Wil je snel informatie? Bel ons: +31 85 208 27 30

Probeer Keyboost meteen uit dankzij de gratis test:

 

Vraag de gratis Keyboost-test aan!